Studies of Pricing in the New Economic Sociology: Premises and Prospects

  • Елена Сергеевна Бердышева Национальный исследовательский университет Высшая школа экономики
Keywords: pricing, legitimacy, social coordination, calculation

Abstract

Economic sociologists demonstrate an increasing interest to the issues of pricing in the consumer goods markets. This paper presents a systemiс overview of studies in economic sociology on pricing. It relates new research to the classical sociological concepts and indicate key research problems for the new economic sociology in the fi eld.

Author Biography

Елена Сергеевна Бердышева, Национальный исследовательский университет Высшая школа экономики

Аспирант кафедры экономической социологии ГУ ВШЭ
Младший научный сотрудник ЛЭСИ
Москва, Россия

Published
2010-12-31
How to Cite
БердышеваЕ. С. (2010). Studies of Pricing in the New Economic Sociology: Premises and Prospects. Journal of Economic Sociology, 11(1), 111-127. https://doi.org/10.17323/1726-3247-2010-1-111-127
Section
Professional Reviews